این مجموعه  شما را به خرید بهترین محصولات اسباب بازی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

اسباب بازی چوبی فکری

 

اسباب بازی چوبی فکری
بازی مهمترین بخش زندگی کودکان است و آینده کودکان را باید از کودکی ساخت.
همینطور که بزرگسالان با انواع برخوردها و رفتار و صحبت‌ها احساسات درونی خود را بیان می‌کنند، و برای حل مشکلات خودشان راه‌های مختلفی را امتحان میکنند،
کودکان نیز دنیای کوچک خودشان را دارند،
از طریق بازی، دنیای آینده خودشان را نیز می‌سازند.
کودکان از طریق بازی افکارشان را بازگو می‌کنند، به همان راحتی که بزرگسالان احساساتشان را با کلمات بیان می‌کنند. راهی هست تا با بازی به کودکانمان چیزهای را یاد بدهیم یا مسائلی را برایشان حل کنیم.
همانطور که با قصه و داستان می‌توان کلی مطالب را به آنها انتقال داد و به آنها فهماند تا مثلا، اگر در موقعیت‌های مختلف قرار گرفتن چکار باید انجام دهند یا چگونه برخی احساسات خود را کنترل کنند.
به خود اطمینان دهید که از الان میتوانید برخی صفتها و اخلاقیات را در کودکتان تقویت کنید
کودکانی که همیشه ترس دارند، یا خشمگین اند یا هواس پرت هستند و به جزئیات مهم توجه نکنند یا حافظه ضعیفی دارند را درمان کنید
و کودکی باهوش کودکی شجاع کودکی قوی کودکی خلاق و با اعتماد بنفس و…. داشته باشید.
اسباب بازی چوبی فکری وسیله مناسب برای یاری شما در این راه است.
برای تقویت حس ها کودک در بازی نیازهای جسمی، حرکتی شناختی و اجتماعی خود را برآورده می‌سازد و انرژی خود را تخلیه میکند که این کار باعث افزایش آرامش او شده و سطح توجه کودک را بالا می‌برد، در غیر اینصورت اگر این انرژی امکان بروز پیدا نکند حتما به اضطراب،افسردگی و پر تحرکی تبدیل می‌شود و یادگیری دچار اختلال می‌شود.
عوامل مهم در انتخاب نوع بازی:
کودکان روحیات متفاوتی دارند باتوجه به ویژگی‌های خود، بازی های مختلفی را تجربه می‌کنند.
عواملی که در انتخاب نوع بازی کودکان دخالت دارند عبارتند از: تفاوت های فردی، میزان سلامتی بدنی، سطح رشد جسمی و حرکتی، بهره هوشی، خلاقیت، فرهنگ خانواده و موقعیت جغرافیایی بر همین اساس اسباب‌بازی به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند.
اینجا می‌خواهیم درباره اسباب بازی فکری مانند پازل رامورد بررسی قرار دهیم که چه مزیت‌های دارند:

مزیت اسباب بازی چوبی فکری

۱- پازل ها یک ابزار خودیادگیری صحیح هستند؛ هنگام قرار دادن قطعه های پازل سر جای خودشان ، کودک ممکن است هر قطعه را بارها وبارها چرخانده و تستهای مختلف انجام دهد. این مساله یک راه یادگیری مناسب برای حل مشکل و تفکر انتقادی در کودک به شمار می آید.

۲- تقویت مهارت ریاضی؛ پازلهای اعداد مفاهیم اولیه ریاضی را بخوبی به کودکان آموزش می دهند. بچه ها یاد می گیرند چگونه قطعات را دسته بندی و سازماندهی کنند. همچنین توانایی مرتب کردن و برچسب گذاری قطعه ها را فرا می گیرند

۳- مهارت صحبت کردن؛ انجام بازی پازل فرصت مناسبی است برای توسعه مهارتهای کلامی کودکان. وقتی کودک یک قطعه خاص را می خواهد همزمان برای خود تشریح می کند که به دنبال چه چیزی می گردد. برای مثال با خود می گوید حالا قطعه گرد می خواهم یا قطعه آبی و غیره. پازل به کودکانی که حرف زدنشان به تاخیر افتاده کمک می کند.

۴- هماهنگی چشم و دست؛ انجام بازی پازلهای چوبی تمرین بسیار خوبی است تا آنچه چشم می بیند، ذهن تصمیم به انجام آن گرفته و دست آن را اجرا کند. علاوه برا اینکه برای کودک لذت بخش است موجب تشویق و ایجاد استقلال در کودک نیز می شود.

۵- توسعه توان تحرک کودک ؛ پازلها یک بازی سرگرم کننده برای تقویت توان محرک کودک هستند. این بازی قدرت عضله ها و انگشتان دست کودک را افزایش می دهد تا بتواند اشیا را در دست گرفته و نگه دارد. نکته در اینجاست که با تقویت عضله ، دست کودک بعدا توانایی نگهداشتن مداد را خواهد داشت.

۶- مهارتهای اجتماعی؛ وقتی برای تکمیل کردن پازل کودکان با هم همکاری می کنند به طور طبیعی صحبت می کنند ، نوبت را رعایت می کنند و به یکدیگر کمک می کنند تا مشکلشان حل شود. تمامی این موارد مهارتهایی است که در اجتماع کسب می کنند.

۷- توسعه پایداری؛ کودک تا وقتی پازل را تکمیل نکند دست از کار نمی کشد. این نشان از پایداری و مقاومت اوست که می خواهد تا تمام شدن کار آن را ادامه دهد. وقتی پازل حل می شود کودک احساس موفقیت ، استقلال و اعتماد به نفس خواهد داشت.

۸- افزایش قدرت تخیل و خلاقیت؛ بازی با پازلهای موزاییک ، قدرت خلاقیت و تخیل را تقویت میکند. رنگ و شکل آنها در تحریک سلولهای مغزی موثر است. وقتی قطعه ها سر جای خود قرار می گیرند حس تشویق و موفقیت در کودک تشدید می شود.

هاجر حردانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

این مجموعه  شما را به خرید بهترین محصولات اسباب بازی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید